Stiri

120

GfK: Private label a acaparat 15 % din piața românească a alimentelor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit GfK, mărcile private au ajuns în primăvara acestui an la o cotă de piaţă de 15% după un adevărat „raliu“ în perioada 2008-2015, când ponderea acestor produse „no-name“ dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu brandurile consacrate s-a triplat.

  Deşi au avansat puternic în ultimul deceniu, retailerii continuă să îşi concentreze atenţia pe aceste produse. Mărcile private, acele produse no-name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu mărcile consacrate, şi-au făcut loc pe podiumul vânzărilor în volum pe zece dintre cele 21 de pieţe FMCG analizate de Ziarul financiar pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.   Dintre produsele private label din carne, care pot fi nominalizate în Top 10, putem aminti pateul de pasăre-vrac, conservele de fasole cu cârnăciori, conservele de carne presată și conservele de costiță cu fasole.   Românii consideră că 365 (brandul marcă proprie al Mega Image), este cel mai bun, fiind urmat de Pilos (Lidl), Aro (Metro Cash&Carry) sau K-Classic (Kaufland) circa 2,4-2,6 mld. euro anual, potrivit calculelor efectuate pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GfK. Calculele au pornit de la o valoare de 16-17 mld. euro a pieţei produselor FMCG, unde sunt active cele mai multe mărci private. Au fost astfel luate în calcul vânzările din comerţul cu dominantă alimentară, mai puţin achiziţiile de mobilă sau electrocasnice, unde mărcile private încă nu şi-au făcut loc.   Deşi au avansat puternic în ultimul deceniu, retailerii continuă să îşi concentreze atenţia pe aceste produse. Mărcile private, acele produse no-name dezvoltate de retaileri pentru a se bate cu mărcile consacrate, şi-au făcut loc pe podiumul vânzărilor în volum pe zece dintre cele 21 de pieţe FMCG analizate de ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2