Repere

51788

Franța îngheață prețurile la 5.000 de alimente în lupta împotriva „lăcomiei”brandurilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Guvernul francez vrea să rupă spirala inflaționistă de pe rafturile magazinelor cu orice preț: Ministrul Economiei a acuzat deschis multinaționalele de „lăcomie” și blochează prețurile la 5.000 de produse, informează RetailDetail.

Un nou acord cu industria

Inflația persistentă a produselor alimentare este o problemă politică de o importanță capitală pentru ministrul francez al economiei, Bruno Le Maire. Deși inflația alimentară încetinește acum puțin în țară, 11,1 % în august rămâne totuși mult mai mare decât rata generală a inflației de 4,8 %.

La începutul acestui an, Le Maire a făcut deja presiuni atât asupra supermarketurilor, cât și asupra producătorilor de alimente pentru a scădea prețurile la produsele esențiale, în conformitate cu scăderea prețurilor materiilor prime.

Acum merge cu un pas mai departe: Joi, a ajuns la un acord cu comercianții cu amănuntul și producătorii de alimente cu privire la trei măsuri care să conducă la prețuri mai mici structural, relatează presa franceză.

Trei măsuri

În primul rând, negocierile anuale de preț între producători și retaileri vor fi anticipate până în septembrie, în loc să fie între decembrie și martie. Această decizie vine la cererea lanțurilor de supermarketuri, care doresc să poată transmite consumatorilor costurile de producție în scădere cât mai curând posibil. Asta s-ar putea întâmpla acum încă din ianuarie.

A doua măsură: prețurile a 5.000 de produse, aproximativ un sfert din oferta medie a supermarketurilor, nu vor avea voie să se miște decât în scădere anul viitor. Adică de trei ori mai mult decât cele 1.500 de referințe deja convenite până acum. Lista exactă va fi întocmită de retaileri și producători în următoarele săptămâni.

În cele din urmă, comercianții cu amănuntul vor trebui să transmită „obligatoriu și imediat” reducerile de preț acordate de producători clienților și, astfel, nu îi pot întârzia pentru a-și îmbunătăți marjele. Organismul francez de supraveghere a competiției va efectua verificările necesare pentru a asigura implementarea acestor ultime două măsuri.

Acuzații

În mod remarcabil, ministrul a acuzat în mod explicit unele multinaționale străine că nu își fac rolul în lupta împotriva inflației. Mai exact, el a menționat PepsiCo, Nestlé și Unilever, în timp ce, în același timp, a spus că marca de paste Barilla și producătorul de ulei Avril sunt aliați mai buni.

Ca reacție, CEO-ul Carrefour, Alexandre Bompard, a criticat deja Procter & Gamble, Henkel și Unilever pentru că ar fi crescut marjele pe cheltuiala consumatorilor.

În Belgia vecină, unde prețurile alimentelor sunt încă mult mai mari decât în Franța, colegul lui Le Maire, Pierre-Yves Dermagne, a amenințat deja că va dezvălui numele companiilor care nu transferă scăderea costurilor materiilor prime.

 Încă nu s-a ajuns la asta, deși el a cerut Observatorului Prețurilor să monitorizeze lunar prețurile supermarketurilor și să raporteze evoluțiile anormale către Autoritatea Belgiană pentru Concurență.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2