Stiri

233

Fonterra a început utilizarea tancurilor electrice pentru transportul laptelui

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit DairyReporter, Fonterra testează utilizarea unei cisterne de lapte electric e, pe scurt numita Milk-E , în timp ce cooperativa continuă să-și decarbonizeze flota.

E-cisterna este prima de acest gen care va fi lansat în Noua Zeelandă și va funcționa din situl UHT Waitoa al Fonterra.

Costă cu aproximativ 50% mai mult decât o cisternă convențională, dar doar economiile la motorină vor face investiția economică, a spus cooperativa. Achiziția a fost cofinanțată de Fondul de transport cu emisii reduse al guvernului Noua Zeelandă.

Fraser Whineray, director de operațiuni, a comentat: „Echipa de aici de la Atelierul nostru din Morrinsville a făcut o treabă fantastică în a strânge acest tanc. Fiind mai întâi Noua Zeelandă, a existat multă gândire creativă și ingeniozitate Kiwi pentru a aduce Milk-E la viață.”

Milk-E face parte din strategia Fonterra pentru vehicule electrice, care va transforma o treime din flota de vehicule ușoare a cooperativei în vehicule electrice până la sfârșitul anului 2023, a declarat cooperativa pentru DairyReporter. Fonterra operează în prezent 480 de tancuri și înlocuiește 70 pe an.

Construirea Milk-E a durat 36 de zile – cu nouă mai mult decât ar fi necesar pentru a construi un tanc convențional – datorită noii tehnologii din EV.

Vehiculul, care are un compartiment de baterie interschimbabil, are o autonomie de 140 km la o singură încărcare, fiind necesare trei ore pentru a se reîncărca complet.

Cu toate acestea, pentru a minimiza timpul de nefuncționare, Fonterra operează un sistem de schimb de baterii pe site-ul său din Waitoa, personalul putând schimba bateria cu una complet încărcată în doar șase minute.

„Waitoa are o mulțime de ferme de aprovizionare apropiate pe teren relativ plat, așa că putem face curse mai scurte în care putem reduce consumul de baterie cu mai puține dealuri”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Cabina și șasiul tancului electronic au fost furnizate de grupul chinez de construcții de mașini, XCMG, cu cisternele obișnuite ale Fonterra atașate la acesta. Va transporta în jur de 25.700 l de lapte.

Ce urmeaza?

Abordând ceea ce urmează pentru Milk-E - și dacă procesul va fi extins în continuare - purtătorul de cuvânt al Fonterra a declarat pentru DairyReporter:

„Avem încă multe de învățat de la Milk-E. Îl vom încerca în următorii câțiva ani înainte de a căuta să cumpărăm mai multe cisterne electrice pentru flota noastră.

„Vom analiza o serie de factori, inclusiv cât de departe poate merge, cât de ușor este de încărcat, precum și colectarea laptelui, întreținerea, eficiența, costul și confortul și siguranța șoferului.

„Așteptăm cu nerăbdare să aflăm mai multe despre transportul electronic pentru vehicule grele într-un cadru rural.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2