Tehnologii

162

Expomarket Aliment - locul unde se intalnesc producatorii si comerciantii de produse alimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Platforma Expomarket Aliment (fosta Antrefrig) este situata in centrul capitalei si se intinde pe 70.000 mp, avand o suprafata construita de 38.000 mp, din care 24% sunt spatii de congelare, 18% spatii de refrigerare, 12% depozite cu temperatura normala, 7% spatii administrative si, in rest, locuri de parcare pentru autovehicule cu toate tipurile de capacitati de transport. Despre solutiile de depozitare oferite, despre clienti si parteneri, dar si despre strategia aplicata pentru o afacere cu vechime si succes in domeniu, am stat de vorba cu directorul administrativ al societatii, dl. Petre Popescu.

FDC: Ce vechime are aceasta platforma si cu ce scop a fost construita? Petre Popescu: Pe acest amplasament au fost ridicate, in anul 1912, ”Magazinele generale si antrepozitele Obor,” prin participarea CEC-ului si a unui investitor austriac, avand ca scop de­po­zi­tarea carnii si a altor produse alimentare, in con­ditii de congelare si refrigerare, precum si co­mer­cializarea acestora. FDC: Cine controleaza astazi Expomarket Aliment ? Petre Popescu: Dupa perioada interbelica si guvernarea comunista, in anul 1998, a­ces­te ac­tive au fost privatizate, ceea ce a facut posibil sa se investeasca sume considerabile in moder­ni­za­rea spatiilor si reutilarea acestora, dar, in acelasi timp, s-a avut in vedere pastrarea profilului ini­tial, acela de piata de gros de produse alimen­tare. Prin construirea de noi spatii, gama pro­du­se­lor s-a extins si la unele marfuri nealimentare (pro­duse de bacanie). FDC: Patronii n-au fost tentati, in ultimii ani, sa modifice destinatia spatiilor, valorificand in domeniul imobiliar amplasamentul, avand in vedere atractivitatea zonei? Petre Popescu: Desigur, s-au primit multe oferte tentante, dar au fost respinse din start, de­oa­rece s-a constientizat ca aceasta piata de gros nu trebuie privita doar ca o afacere, ea este si de importanta strategica, avand in vedere ca­pa­citatile mari de congelare si pastrare de care dis­pune. FDC: Care este strategia conducerii platformei? Petre Popescu: Strategia este una oarecum constanta, de la conceperea ei, din 1912, res­pec­tiv dezvoltarea de spatii pentru depozitarea mar­furilor alimentare congelate, prin mentinerea la temperaturi de -18 grade Celsius, spatii pentru marfuri refrigerate, unde produsele sunt men­ti­nute in intervalul 0-4 grade Celsius, precum si spatii pentru marfuri nealimentare. In prezent, in incinta pietei de gros, isi desfasoara activitatea peste 200 de firme producatoare si distribuitoare de produse alimentare ce alcatuiesc, in general, oferta magazinelor alimentare ale Capitalei. FDC: Care este profilul celor prezenti (ofertanti) in platforma dvs. si cine sunt clientii lor? Petre Popescu: Va voi raspunde cu un exemplu la ambele intrebari: intrati intr-un magazin ali­mentar care vinde carne, lactate, mezeluri, con­serve, paine, fructe, dulciuri etc. si gasiti ras­punsul, adica firmele prezente pe platforma noastra sunt, in proportie de 70%, producatori, si res­tul distribuitori de acelasi produse alimentare e­numerate anterior si, bineinteles, clientii lor, sunt patronii acestor magazine despre care am tot vorbit. FDC: Modul de desfacere in platforma dvs. este unul pasiv sau produsele sunt si distribuite la magazine? Petre Popescu: Dupa cum stiti, la majoritatea produselor alimentare, controlul temperaturii este cheia succesului, iar producatorii prezenti la noi au cucerit deja o clientela bine consolidata pe o raza de 60 de kilometri si in afara Bucurestiului. FDC: Ce procent din marcile existente in Expomarket Aliment sunt printre cele consacrate din Romania? Petre Popescu: Majoritatea sunt consacrate pentru ca asa este piata, insa uneori am sentimentul ca ele sunt, intr-un fel, binevenite pentru cei care beneficiaza de prezenta lor in platforma si vand cantitati impresionante. FDC: Cum vi se par preturile practicate de firmele de pe platforma? Petre Popescu: Nu stiu daca este rostul meu sa le interpretez, insa, dupa volumul atat de mare de iesiri zilnice de produse, le gasesc cel putin atractive. FDC: Credeti ca Expomarket Aliment este un fel de “cash and carry”? Petre Popescu: Cu mari si mici diferente. De exemplu, un comerciant (patronul unui magazin alimentar) urmareste sa se aprovizioneze cu produse ale unor furnizori renumiti din tara care nu dispun de o distributie regulata in tot Bu­cu­res­tiul; nici el nu isi permite sa trimita masini in toata tara, dupa aprovizionare. Acesta este mo­tivul pentru care producatorii gasesc de cuviinta sa scurteze drumul comerciantului si sa se a­propie de el, venind cu marfuri in depozite in­chi­ri­ate in piata de gros. Avantajul suprem al ambelor parti (producator si comerciant) consta in re­la­tia lor directa, mergand pe principiul de a cum­para de la producator; de asemenea, suntem con­vinsi ca niciun producator renumit nu doreste sa depinda doar de unul sau doua hipermarketuri, din motive legate de securitatea afacerii. Deci, putem spune ca succesul afacerii pentru toti acestia consta in relatia directa dintre parti si, dupa mine, este extraordinar, pentru ca dispare un intermediar cu gabarit mare din aceasta ecuatie.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2