72

Eurostat: În România se procesează doar 22 % din laptele fermierilor autohtoni

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Doar 22% din laptele produs de fermierii români ajunge să fie procesat în fabricile locale, conform unui studiu rea­lizat de Eurostat, România înregistrând astfel cea mai mare ruptură între fermă şi fabrică la nivel european. Media UE era în 2013 de 92%.   Din cele aproximativ un milion de capete de bovine, câte sunt în România, majoritatea se regăsesc în gos­po­dă­ri­ile populaţiei, care sunt axate pe producţia pentru propriul consum şi nu vând către marii procesatori, se afirmă în analiza Eurostat.   „Nu am încercat să vând fa­bri­cilor pentru că nu am o can­­titate foarte mare. Vând doar prin sat şi am pus anun­ţuri pe OLX.  Este o diferenţă foarte mare între preţul pe care-l oferă fabricile şi cel cu care vindem noi. Nimănui nu i-ar conveni să-l dea aşa“, a declarat pentru ZF Marius Constantin din Vidra, jud. Ilfov, care are 12 vaci de lapte. Micii fermieri pun astfel anun­ţuri inclusiv pe site-uri pre­­cum olx.ro unde un litru de lap­te de vacă se vinde cu 3 lei, faţă de 1 leu cât spun ei că ofe­ră fabricile mari din România.   Spre comparaţie, un litru de lap­te Napolact cu 3,5% grăsime costa ieri 4,46 de lei pe site-ul carrefour-online. De cealaltă parte, dacă preţul mic îi nemulţumeşte pe fer­mieri, fabricile nu cumpără materia primă care nu res­pec­tă normele europene, iar pentru un agricultor care are mai puţin de zece vaci standardele UE sunt greu şi costisitor de atins.   Personal, nu credem că procentul este real dar asta nu ne oprește să ne întrebăm, oare, ce fel de date au fost raportate de MADR către Comisa Europeană? Lăsând la o parte faptul că România nu și-a realizat niciodată cota de lapte repartizată, atunci când încă mai era, că firmele de lactate din România sprijină fermierii români, preluându-le producția de lapte, lăsând la o parte și cantitatea de lapte care intră la capitolul autoconsum, nu putem să credem altceva decât că departamentul de marketing al Ziarului financiar a ratat contracte de publicitate cu firmele de lactate, înțepându-le în acest fel, prin agitarea apelor în zona fermierilor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2