Stiri

196

Eurocommerce este angajat activ în combaterea deșeurilor alimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit unui comunicat emis de organizația comercianților din Uniunea Europeană, vorbind în fața Adunării Generale a ONU privind conștientizarea pierderilor și a deșeurilor alimentare, directorul general al EuroCommerce, Christian Verschueren, a declarat:

„Dacă risipa de alimente ar fi o țară, ar fi al treilea cel mai mare emițător de gaze cu efect de seră din lume. A pierde alimente înseamnă a irosi toate intrările și munca care a dus la producerea acestuia. Acest lucru este rău pentru oameni și rău pentru planetă.

Comercianții cu amănuntul și angrosiștii au fost activi de mulți ani în combaterea risipei de alimente - atât în ​​colaborarea cu furnizorii, donarea de alimente celor care au nevoie, cât și în informarea și sprijinirea consumatorilor.

Prin urmare, salutăm profilul pe care comunitatea internațională îl oferă astăzi în ceea ce privește pierderea și risipa de alimente, iar angajamentul tuturor actorilor din lanțul de aprovizionare cu alimente arată că abordează această problemă ”.

Comercianții cu amănuntul și angrosiștii participă activ la o gamă largă de inițiative individuale și comune pentru a reduce semnificativ risipa de alimente până în 2030, în conformitate cu obiectivul de dezvoltare durabilă 12.

De când sectorul nostru s-a angajat la Acordul de vânzare cu amănuntul privind deșeurile în 2012, a redus drastic risipa de alimente în și a lucrat pentru a obține reduceri similare pe tot parcursul logisticii și al lanțului de aprovizionare. Activitatea actorilor din lanțul de aprovizionare în cadrul acestei inițiative a condus la un set de recomandări intersectoriale pentru a continua acest efort comun.

Pierderile din magazine reprezintă acum aproximativ 5% din totalul deșeurilor și ne concentrăm asupra abordării celei mai mari provocări dintre toate: prevenirea risipei de alimente în gospodării, unde apare aproape 55% din risipa de alimente.

Împreună cu eforturile altor sectoare, am organizat campanii de informare a consumatorilor și am oferit idei și rețete originale pentru a consuma alimente care altfel ar putea ajunge în coș. Unele dintre aceste deșeuri menajere provin din confuzia cu privire la marcarea datei „Cel mai bun înainte” și „Utilizare până la” și cât timp alimentele pot fi în continuare sigure și plăcute.

Marcarea adecvată a datei poate ajuta în acest sens, iar comercianții cu amănuntul și angrosistii vor lucra în continuare cu alții din lanțul de aprovizionare și cu autoritățile UE și naționale la proiectarea marcajelor și a sfaturilor pentru consumatori, care diferențiază clar între calitate și siguranță.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2