Tehnologii

199

Etichetarea impactului asupra mediului, condiţie a menţinerii pe piaţă

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit ultimei analize de piaţă efectuată de Rabobank, la nivelul Uniunii Europene, cererea de alternative la produsele din carne a crescut, numărul consumatorilor care fac tranziţia mărinduse de patru ori, între 2014 şi 2018.   Motivele care stau la baza creșterii alternativelor bazate pe plante variază pe glob. În SUA, de exemplu, sănătatea este unul dintre factorii primari, consumatorii fiind conștienți cu acutitate de riscurile asociate cu produsele procesate și cu carnea roșie în special. Dar optica a evoluat și la nivel de mediu, deoarece consumatorii sunt mai bine informați despre contribuția industriei cărnii la gazele cu efect de seră. Preferințele consumatorilor, în continuă tranziţie   Cyrille Filott, strategul global pentru alimentele de consum la Rabobank, susține că producătorii de alimente riscă să fie irelevanți, cu excepția cazului în care inovează pentru a se adapta la schimbarea preferințelor consumatorilor.   „Consumatorii caută din ce în ce mai multe alternative la carne și lactate, deoarece factorii de sănătate și conștientizarea impactului asupra mediului, asociat proceselor de producție, devin factori mai proeminenți în procesul decizional. Industria are acum mai mulți factori în afara costurilor de luat în considerare, în mare parte în ceea ce privește stimularea inovației pentru a rămâne competitiv ”, a spus el.   Impulsul către alternative la carne și lactate este, de asemenea, schimbător, în tandem cu cererea de produse cu „etichetă curată”, deoarece consumatorii caută produse care conțin ingrediente naturale, recognoscibile și fără substanțe chimice.   „În unele cazuri, vedem că unele companii își reduc ingredientele cu aproape jumătate, pentru a elimina conținutul artificial. La rândul său, acest lucru înseamnă că sunt mai transparenti cu consumatorii cu privire la ceea ce se întâmplă în produs ”, a adăugat Filott.   Etichetarea nutri-scor şi cea de mediu   De asemenea, s-a accentuat etichetarea pe baza acestor tendințe schimbătoare. Multe firme mari se îndreaptă către etichetarea nutri-score - o etichetă nutrițională în cinci culori, care demonstrează conținutul nutrițional al produsului. Dacă jucătorii mai mari continuă să adopte această abordare, i-ar putea împinge pe legiuitori să facă din aceasta un standard industrial în toată Europa.   „Cu toate acestea, achiziționarea de către consumatori nu depinde doar de preț sau gust. Astăzi, oamenii caută mărci care să adopte o abordare „activă”. Adesea, acestea sunt percepute ca mărci „provocatoare”, care sunt mai mici dar care pot fi mai agile în a răspunde la schimbarea preferințelor consumatorilor ”, a spus Filott.   „Multe companii contestă status quo-ul lactatelor. Nu numai că ele determinădiminuarea cotei de piață în ritm rapid și îndepărtează consumatorii de laptele de vacă și de alte băuturi pe bază de lapte, ci sunt vocale în privința problemelor de mediu. Iar unele ambalajele includ acum amprenta climatică, pentru a-și demonstra impactul asupra planetei. Consumatorilor le place, deoarece marca „înseamnă ceva”.   Sectorul alimentar a fost mereu în mișcare rapidă, dar ritmul a fost accelerat recent, determinat de cerințele consumatorilor, în special de cei mai tineri, și de factorii socio-economici. Brandurile riscă să cadă în irelevanță dacă nu răspund rapid la aceste solicitări: „În industria alimentară de astăzi, responsabilitatea socială și transparența nu mai sunt doar diferențiatori. Sunt condiții prealabile pentru supraviețuire ”, a spus el.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2