122

Delia Nica: Românii se uită la preț, nu la originea produselor alimentare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Proiectul de lege care obligă magazinele să vândă alimente româneşti în proporţie de cel puţin 51% creează în continuare dezbateri aprinse. Consiliul Concurenţei atrage atenţia asupra formei, care va trebui prelucrată pentru ca legea să nu încalce libera circulaţie a bunurilor şi serviciilor. Iar marile supermarketuri din România spun că vor produse româneşti pe rafturi, dar atrag atenţia că principalul criteriu pentru români rămâne preţul şi nu provenienţa.

  Proiectul de lege care i-ar obliga pe comercianţi să umple mai mult de jumătate din rafturi cu produse româneşti este susţinut de reprezentanţii marilor lanţuri de magazine. Cu unele rezerve, însă. „La începutul anilor 2000, eticheta „Fabricat în România” era departe de a fi un argument, ba chiar un contraargument pentru produsul respectiv”, spune Dan Şucu, preşedintele Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale.   „Trebuie să ţinem cont că primul criteriu în alegerea produsului de pe raft rămâne în continuare preţul”, afirmă şi Delia Nica, directorul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale, citată de DiGi 24. Pentru 75,2% dintre români, preţul este principalul criteriu în alegerea unui produs, urmat de calitatea alimentelor şi distanţa faţă de locuinţă. Abia pe locul patru între aceste criterii este originea producătorului, potrivit unui studiu făcut de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din ţara noastră.   „Trebuie văzut până la urmă. 51% vorbim de producţie românească 100% sau vorbim de producţia industriei alimentare cu materii prime importate?”, atrage atenţia Valeriu Steriu, vicepreşedinte al Comisiei de Agricultură din Camera Deputaţilor.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2