Stiri

141

Cranswick, Tyson și Vion: profit consistent din Bunăstarea animalelor în ferme

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cranswick, Tyson Foods și Vion s-au situat pe poziții relativ ridicate într-un clasament al afacerilor remarcabile legate de Bunăstarea animalelor în ferme (Business Benchmark on Farm Animal Welfare - BBFAW).

  Într-un raport (Business Benchmark on Farm Animal Welfare - BBFAW), aflat acum la a treia ediție, optzeci de companii din industria alimentară la nivel mondial reprezentând comercianți cu amănuntul și cu ridicata de produse alimentare, restaurante și baruri, precum și producătorii de alimente și producători au fost ierarhizate avându-se în vedere trei domenii de acțiune în ceea ce privește buna gestionare a bunăstării animalelor: implicarea managementului și elaborarea de politici potrivite, administrarea și interprearea politicilor în domeniu și  direcțiile de acțiune și inovarea. Acestea sunt apoi împărțite pe nivele, de la nivelul 1, unde companiile au o poziție de lider în domeniu, la nivelul 6, în cazul în care bunăstarea animalelor nu apare pe agenda lor de lucru.   Cranswick a crescut cu două locuri, aflându-se în prezent pe nivelul 2, alături de McDonalds. Tyson Foods, Vion și Nestlé și-au păstrat locul în clasament situându-se pe nivelul 3. JBS apare în raport pentru prima dată direct pe nivelul 3, în timp ce Marfrig a scăzut de la nivelul 2 la nivelul 3. BRF, Danish Crown, Hillshire Brands, Cargill și WH Group sunt de asemenea prezente în ierarhie, la nivelul 4. Conform raportului elaborat în colaborare cu organizațiile de bunăstare a animalelor reunite sub numele Compassion in World Farming and World Animal Protection, este îngrijorător faptul că aproximativ jumătate dintre companiile evaluate în 2014 s-au clasat pe ultimele două niveluri. Printre acestea se află 2 Sisters Food Group și Burger King care sunt prezentate la nivelul 6.   Totuși, scandalurile având ca subiect siguranța alimentară, cum ar fi de exemplu scandalul cărnii de cal au forțat companiile să privească mai atent probleme cum ar fi proveniența, trasabilitatea și calitatea, cărnii și să fie mult mai transparente în gestionarea lanțului de aprovizionare. Cu toate acestea aspecte esențiale de bunăstare a animalelor, ca de exemplu adăposturile mult prea mici și transportul pe distanțe lungi al animalelor vii rămân probleme ce primesc încă o prea mică atenție se arată în raport.   Mike Baker, director executiv la World Animal Protection, a declarat: ”Consumatorilor le pasă din ce în ce mai mult de locul de unde provine mâncarea lor și solicită o viață mai bună pentru animalele din ferme. În același timp este încurajator să vedem o creștere a numărului de companii din clasament din ce în ce mai preocupate de bunăstarea animalelor, deși există în mod clar încă mult loc pentru îmbunătățiri”. Directorul de program Nicky Amos a declarat că este încurajator să vedem că 84% dintre companiile vizate în evaluare au recunoscut că bunăstarea animalelor este văzută ca un aspect ce a trebuit luat în considerare în activitatea lor, în vreme ce 64% dintre acestea au deja politici în domeniul bunăstării animalelor. În ciuda acestui fapt raportul a ilustrat faptul că multe companii din industria alimentară nu sunt pregătite în gestionarea ”riscului sistemic” cu privire la bunăstarea animalelor sau nu fac raportări în mod corespunzător cu privire la acțiunile întreprinse în domeniu, a declarat Rory Sullivan, consilier expert la BBFAW. ”Suntem deosebit de îngrijorați de faptul că cele mai multe dintre companiile de la nivelul 6 și 5 nu par să întreprindă nicio acțiune pentru a îmbunătăți gestionarea riscurilor și oportunităților lor legate de bunăstarea animalelor din ferme, și nici nu au semnalat că intenționează să facă acest lucru”, a adăugat acesta.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2