Tehnologii

155

Cosm-Fan: „Cu fata spre piata, cu sufletul spre traditie”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Cosm-Fan, din Sânnicoara, judetul Cluj, este o firma de familie, cu capital integral privat, infiintata in 1994. Familia Moldovan a dezvoltat, prin perseverenta, munca si pasiune, o afacere cu preparate din carne care a crescut an de an, de la o capacitate de 100 de kg / zi in 1994 la 6.000 de kg / zi in 2010.

„Prioritatile societatii au fost modernizarea productiei, specializarea personalului si dezvoltarea retelei proprii de desfacere”, a declarat, pentru revista Fabrica de Carne, Cosmin Moldovan, directorul Cosm-Fan. In anul 2007, Cosm-Fan a inceput un proiect SAPARD in valoare de aproximativ 3 milioane de euro, pe care l-a finalizat `n 2008. Rezultatul investitiei a fost o fabrica de procesare carne, cu o capacitate de 6.000 de kg / zi si o suprafata construita de 2.000 mp, o unitate de productie moderna si spatioasa, dotata cu echipamente de ultima generatie. In paralel cu investitia in utilaje, s-a derulat investitia in oameni. Compania are cinci ingineri de specialitate si patru economisti. Cu o echipa specializata in industria carnii si dedicata realizarii de produse de calitate, Cosm-Fan a reusit sa devina unul dintre cei mai importanti procesatori de carne din Cluj, producând si comercializând peste 80 de sortimente de carne si preparate din carne de porc, vita, oaie si pasare. Produsele preparate imbina armonios placerea gustului cu o imagine “de acasa”, placuta ochiului, nu contin conservanti care maresc termenul de valabilitate si care pot denatura gustul adevarat. “Materia prima utilizata este in exclusivitate româneasca, compania din Cluj furnizând, prin ferma de bovine proprie, 50% din necesarul de carne de vita“, precizeaza dl Moldovan. “Deviza societatii noastre este „cu fata spre piata, cu sufletul spre traditie”, prin care vrem sa subliniem ca am urmarit nevoile pietei, dar am pastrat si traditiile zonei”. Cosm-Fan a urmarit cu predilectie dezvoltarea unei retele proprii de magazine; in prezent, compania detine un lant de 15 magazine: noua magazine in Cluj-Napoca, doua magazine in Gherla si câte un magazin in Turda, in comunele Apahida si Cojocna si in satul Sânnicoara. La acestea, se adauga o retea de distributie in Transilvania, cu 14 masini proprii. Lantul frigorific este respectat cu sfintenie. Fabrica Cosm-Fan este echipata cu un sistem de ventilare si racire, precum si cu instalatie de igienizare astfel incât sa se realizeze un climat optim, toate masinile de distributie sunt dotate cu instalatie de climatizare, iar magazinele au vitrine frigorifice performante. Incepând cu anul acesta, Cosm-Fan are in portofoliul de clienti si retelele METRO si REAL din Cluj, Sibiu, Deva, Târgu-Mures si Oradea. Totodata, managementul companiei pune accent pe dezvoltarea retelei “Horeca”, din zona Clujului. „Societatea a investit nu numai in dezvoltarea productiei si distributiei, ci si in respectul fata de consumatori. Pe lânga spatiile moderne de productie, dotate cu utilaje si echipamente de ultima tehnologie, Cosm-Fan are un laborator propriu de analize. Acesta, impreuna cu implementarea sistemului HACCP si cu obtinerea autorizatiei sanitar-veterinare de functionare categoria A, demonstreaza capacitatea companiei de a furniza produse sigure pentru clienti”, considera Cosmin Moldovan. “Nici mediul inconjurator nu a fost uitat, fabrica de preparate Cosm-Fan având in componenta o statie de epurare de 50mc/zi, subliniaza managerul. Toate acestea au facut posibil ca cifra de afaceri a Cosm-Fan sa creasca an de an, de la 2 milioane de euro in 2007, la 4.5 milioane de euro in 2009, iar pentru anul 2010 compania tinteste o cifra de afaceri de 6 milioane de euro. Pentru anii viitori, mangementul companiei intentioneaza sa-si dezvolte partea de crestere a animalelor, pregatind, in acest moment, un proiect de modernizare a fermei de bovine pâna la capacitatea de 135 de vaci cu lapte si 300 de capete de tineret taurin pentru ingrasat. O alta preocupare actuala a companiei clujene este cresterea ponderii produselor portionate si ambalate in vid sau in atmosfera controlata la peste 30 % din productie. „Planuim, de asemenea, creearea unei noi unitati de productie, axata pe depozitare, transare, ambalare de carne, dar si extinderea si diversificarea retelei proprii de distributie.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2