Stiri

157

Coop a lansat supermarket-ul viitorului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

”Drumuri? Unde mergem, nu avem nevoie de drumuri!” Afirmația este destul de corectă, dar, cu siguranță vom avea nevoie de mâncare. Asta o gândesc toți dar mai ales cei de la Coop, unul dintre marii retaileri europeni care, în cadrul unei expoziții organizată la Milano, au lansat supermarket-ul viitorului, prezentând viziunea lor asupra viitorului comerțului cu amănuntul și tendințele industriei de retail. Așadar, pregătiți-vă pentru viitor.Cum ar putea arăta un supermarket în 2050?   Dacă nu ați avut ocazia să vizitați supermarketul vizionar Future Food și Coop, la Expo Milano, imaginați-vă că ați mers pe jos printr-un magazin alimentar funcțional cu livrare completă, cu peste 1500 de produse, alimentat cu peste 250 de dispozitive Kinect și utilizând cea mai recentă tehnologie digitală.   ”În 2050, supermarketurile vor continua să existe fizic, dar vor fi transformate în locuri unde oamenii nu vor merge doar la magazin, ci și să se întâlnească cu alți oameni și să găsească informații relevante despre produsele de înaltă calitate pe care le caută”, a declarat pentru Microsoft.Com Gabriele Tubertini, CEO al Coop-Italia.   În acest supermarket, pe măsură ce căutați și alegeți produsele dorite, informațiile digitale apar pe ecrane montate de rafturi. Dacă vă întrebați de unde provine uleiul de măsline, îndreptați-vă degetul spre ecran și începeți să citiți. Alergic la nuci? Aduceți imaginea nucii pe ecrane și sistemul vă va spune care produse au nuci și care nu. Cauți să cumperi în mod responsabil? Lăsați supermarket-ul să vă treacă prin lanțul de producție al produselor. În supermarketul viitorului, senzorii, roboții, ecranele interactive și aplicațiile vă vor ajuta să aflați mai multe despre produsele pe care le cumpărați și vă vor ajuta să găsiți cele potrivite pentru dumneavoastră.   Rezultatul unei colaborări între giganți   Imaginat de arhitectul italian și de profesorul MIT, Carlo Ratti, în colaborare cu Coop, cel mai mare lanț de retail din Italia, cu peste 7 milioane de consumatori, proiectul a fost adus la viață printr-un parteneriat între Microsoft, Avanade, Intel și Accenture. Așa a apărut supermarketul viitorului care este, pe scurt, o abordare durabilă ultramodernă pe piața tradițională a produselor alimentare locale, cu avantajele echipamentelor de înaltă tehnologie, cum ar fi tehnologia cloud, IoT și tehnologia mobilă.   Structura Supermarket-ului este un tratament vizual, cu rafturi mici, bine concepute, afișaje organizate și ecrane digitale elegante, oferind spațiu suficient pentru interacțiuni între clienți, în timp ce tehnologia de vârf adaugă o dimensiune jucătoare și surprinzătoare de angajare a consumatorului într-o experiență completă și complexă, subliniind receptivitatea la experiența de cumpărături.   ”Tehnologii cum ar fi Kinect și Azure, combinate cu rafturile interactive și ecranele digitale, ne-au ajutat să depășim unele dintre barierele întâlnite în mod curent în supermarketurile de astăzi, unde rafturile aglomerate, rafturile verticale și informațiile limitate blochează potențialele interacțiuni dintre clienți, blocând și imaginea observată de consumator, de-alungul podelei”, explicăTubertini, care a adăugat:   ”Am vrut să creăm o experiență cât se poate de neîntreruptă, fără niciun intermediar fizic. Datorită tehnologiei Kinect și interactiv, am putut să împărtășim date în timp real pe ecranele suspendate, toate declanșate de gesturi naturale”. În acest experiment nu s-au lăsat nici un fel de locuri goale, iar în ”valea produselor”, un fel de corn al abundenței, așa cum o numește Tubertini, totul a fost conceput pentru a face experiența cât mai naturală posibil.   ”Oamenii au apreciat cu adevărat aspectul intuitiv al experienței, în care nu era nevoie de nicio tehnologie greoaie suplimentară pentru a opera noile caracteristici inovatoare. Am vrut să creăm o experiență cât se poate de neîntreruptă, fără vreun intermediar fizic”, explică Tubertini.   Dar inovația nu s-a oprit aici. Ducând ideile dincolo de magazin, mințile creative din spatele experimentului au regândit arhitectura supermarketului viitorului în sine. Prin localizarea stocului chiar sub podea și prin colectarea datelor de la diferiți senzori, aceștia au reușit să utilizeze informațiile pentru a optimiza complet reaprovizionarea rafturilor și pentru a achiziționa rapid sortimente noi în mod automat.   Fiecare produs are o poveste vitală de spus   O excursie la Supermarketul Viitorului este ca…, de fapt, nu seamănă deloc cu o vizită curentă la supermarket. Combinația de caracteristici inovatoare, cum ar fi dispozitivele controlate de mișcare, datele colectate și furnizate în timp real și vizualizarea augmentată, permit un nivel complet nou de etichetare nutrițională și de informare a consumatorilor. Aceasta, pentru că există mai mult pentru un produs, decât prețul sau aspectul său.   Într-o lume în care sănătatea se află în fruntea preocupării celor mai multor clienți, furnizarea unor informații substanțiale despre produse este esențială. ”În supermarketurile de astăzi, informațiile sunt prezentate într-un mod extrem de fragmentat. În Supermarketul viitorului, am reușit să oferim clienților toate informațiile de care au nevoie pentru a lua o decizie în cunoștință de cauză”, a explicat Tubertini.   Arătând cu degetul la un produs, veți obține informații instantanee despre originile, ingredientele, valoarea nutritivă, amprenta de carbon, precum și informații despre cele mai bune vânzări și promoții. Furnizarea de informații corecte și fiabile despre produse este unul din aspectele-cheie ale mediului digital al supermarketului. Chiar de la vârful degetelor, clienții au acces la informații precum originea, alergenii, datele nutriționale și amprenta de carbon.   Din perspectivă de afaceri, ecranele inteligente permit furnizorilor să furnizeze conținut promoțional și să interacționeze cu clienții, direct în magazin. Acest schimb de date și informații oferă noi posibilități comercianților cu amănuntul, adunând informații despre demografie și preferințele cumpărătorilor, putând să îmbunătățească serviciul clienților și timpul de răspuns, și să permită profesioniștilor din vânzări, servicii și marketing să fie cât mai productivi cu putință.   Viitorul va fi verde sau nu va fi deloc   Să vedem ce ar putea avea viitorul: Nu au fost niciodată mai importante, în ​​societatea de astăzi care se dezvoltă în ritm rapid, elemente precum digitalizarea, visțs sănătoasă și ecologia. Pe măsură ce populația lumii va crește la peste 9 miliarde, până în 2050, presiunile asupra resurselor naturale vor crește, împreună cu necesitatea de a asigura aprovizionarea cu alimente durabile și de a adopta comportamente responsabile.   De aceea, un număr tot mai mare de comercianți cu amănuntul din întreaga lume se axează deja pe transformarea experienței clienților și pe reducerea impactului lor asupra mediului, fie prin extinderea activității lor de comerț electronic, prin utilizarea tehnologiei inovatoare, fie prin sarcinile privind tehnologiile durabile sau prin educarea consumatorilor.   Cu alte cuvinte, supermarketul viitorului este în primul rând o viziune inspirată de dorința puternică de a aduce oamenii împreună, de a încuraja consumul responsabil și de a pune în discuție metodele actuale. El este un pas înainte, în ceea ce privește experiența, tehnologia și durabilitatea utilizatorului și arată în mod clar tipul de experiență de calitate la care ne-am putea aștepta în viitor, fără a fi nevoie să apăsați pe accelerația unui DeLorean.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2