Repere

237

Conferința Meat.Milk 2020, un succes implicit

autor

MeetMilk.ro

distribuie

În zilele de 5 și 6 octombrie 2020, la Hotel Alpin din Poiana Brașov, a avut loc ediția a IX-a a Expo-Conferinței Internaționale Meat.Milk. Manifestarea, care s-a desfășurat sub genericul ”Realități și perspective ale sectoarelor de carne din România”, s-a bucurat de un succes implicit, mai ales în condițiile în care criza sanitară face dificil orice demers economic și, în cazul de față, organizatoric. Cu atât mai mult, bucuria organizatorilor, numind aici echipa de la infoGROUP, care a dus la capăt o misiune extraordinar de dificilă, fiind pe deplin argumentată de satisfacția participanților dintre care nu au lipsit fermieri, procesatori, furnizori de tehnologii, reprezentanți ai unor asociații profesionale și conducerile la vârf ai autorităților cu relevanță în sectoarele de carne și lapte ale României.

Ziua întâi

Debutul evenimentului, care s-a desfășurat cu respectarea strictă a normelor de prevenție sanitară, impuse de Comitatul Național pentru Situații de Urgență, a fost marcat de mesajul de ”Bun venit!”, adresat participanților de domnul Laurențiu Mitrea-Director General al infoGROUP.

Acela care a deschis seria comunicărilor a fost domnul Valer Hancaș-Corporate Affair și Director de Comunicare Kauflad România, care, la această ediție a fost Partener Platinum. Vorbind despre împlinirea a 15 ani de activitate în România, a companiei Kaufland, domnul Hancaș a subliniat că mai mult de 1,75 de miliarde de euro, anual, sunt plătiți către furnizori români, iar ponderea produselor românești din himermarket-uri depășește 85 %.

La rândul său, domnul Horațiu Bașa-Manager General al firmei Testo România-Partener Gold al conferinței, în prezentarea pe care a susținut-o în aceeași ședință generală, a detaliat despre modul în care firma pe care o reprezintă s-a adaptat crizei sanitare, informând participanții că, pe segmentul furnizării de instrumente de măsură a temperaturii destinate sectorului alimentar, s-a înregistrat cea mai mare creștere, de 22 %.

Doamna Alina Harabagiu-Director Național al firmei EcoAktiv Agro-Partener Silver al evenimentului, a susținut prezentarea cu titlul ”BioAktiv: Natural, Eficient, Profitabil”, în care a prezentat produsele destinate fermierilor, care nu doar că îi pot ajuta să respecte mai ușor prevederile de prezrvare a mediului, ci și să obțină producții mai bune de carne și lapte.

Ultimul speaker din primul tronson al Ședinței generale din dimineața zilei de 5 octombrie a fost domnul Adrian Iurcan-CEO al firmei ieșene Biocomp, de asemeni, Partener Silver al evenimentului, cel care a susținut comunicarea cu titlul ”Biocomp: Excelenţa în dezinfecţia profesională cu lumină ultravioletă UV-C, în sectoarele de carne și lapte”, o tehnologie cât se poate de performantă și utilă, mai ales în această perioadă de criză sanitară.

Ulterior pauzei de aerisire și igienizare a spațiului de desfășurare a evenimentului, în partea a doua a Ședinței generale a luat cuvântul domnul Marius Maier-Manager General al companiei CMC Grup Brocker de Asigurare, domnia sa pledand pentru necesitatea unui strict management al riscului. Ultimul speaker al tronsonului a fost domnul Adrian Balaoi-Manager General al firmei Frigo Consult Technic AB, care, încă o dată, a atras atenția asupra limitării drastice a agenților de frig în tehnologia frigului industrial, conform normelor si directivelor europene.

În Ședința generală a evenimentului, în secțiunea Movie Meat.Milk, au fost proiectate filmele comerciale ale companiilor Comagrimpex B&B, Testo, Carrefour România și Diana.

Dezbateri de cel mai înalt interes

Ziua a continuat cu două dezbateri de cel mai înalt interes. Prima, care i-a avut în centrul atenției pe fermierii zootehniști, a purtat titlul ”Zootehnia României între a fi și a nu fi”. Speaker-i au fost domnii George Scarlat-Secretar de Stat în MADR și Claudiu Frânc-Președinte FCBR.

Luând cuvântul, domnul Frânc a făcut referire la situația crescătorilor de bovine de lapte din România, punând accentul pe dificultățile pe care le-au întâmpinat în acest an fermierii din Sud, din cauza lipsei furajelor, dar și făcând referire la necesitatea elaborării cât mai grabnice a noului Plan Național Strategic.

În replică, domnul George Scarlat a evidențiat programele de finanțare destinate zootehniștilor, elaborate de MADR, detaliind pe modul de cuprindere în  buget, dar și despre programul de reproducție la suine și, cu referire la furaje și sectorul vegetal, de reabilitare a sistemului național de irigații.

A doua dezbatere i-a avut ca protagoniști pe domnii Aurel Simion-Secretar de Stat în MADR, George Grecu-Export Industrie Alimentară și Aurel Blaj-reprezentant APAR și consultant Sisteme Europene de Calitate.

În cadrul momentului care s-a derulat sub titlul ”Sectoarele de carne și lapte ale României trebuie reconstruite ACUM!”, cel care a deschis dialogul a fost George Grecu, domnia sa făcând o trecere în revistă a evoluției a sectorului alimentar românesc în acest an, cu accentul pe Industria lactatelor, dar și solicitând explicit domnului Simion, ca reprezentant al MADR, un mai mare sprijin pentru marea industrie de procesare.

Cunoscând bine problematica sistemelor de calitate, domnul Aurel Blaj a evidențiat necesitatea promovării alimentelor românești pe această filieră, dând ca exemple pozitive țări precum Franța, Italia, Germania etc. Luând cuvântul, domnul secretar de stat Aurel Simion a pledat intens pentru promovarea produselor alimentare românești, dezvoltarea paletei de produse certificate ărin sisteme de calitate, adaptarea producției și desfacerii alimentelor românești la cerințele momentului dar cu prevalență asupra elementului național, precum și făcând o pledoarie pentru diminuarea risipei alimentare.

Premianții ediției 2020

Ca la fiecare ediție, și de această dată, în cadrul Cinei Festive, a avut loc Gala Premiilor Meat.Milk. Companiile care au fost recompensate cu Trofeele de Excelență Meat.Milk au fost:

Comagrimpex B&B-pentru tehnologiile de înaltă performanță pe care le furnizează companiilor de procesare a laptelui;

Zimbria-Pentru excelența în producția de lactate și produse din carne, precum și pentru modul inovator de adaptare a rețetelor tradiționale la cerințele actuale ale piețelor naționale și internaționale;

Kaufland România-pentru modul de excepție în care susține fermierii și producătorii de alimente din România.

Ziua a doua

Ziua a doua a expo-conferinței Meat.Milk 2020 a fost rezervată dialogului cu reprezentanii autorităților statului. Primul care a luat cuvântul în cadrul Ședinței generale din data de 6 octombrie a fost domnul Secretar de Stat George Scarlat, care a revenit în fața participanților vorbind pe larg despre noul PNS, despre proiectele cuprinse în PAC2021-2027, despre acțiunile care trebuie să fie desfășurate de reprezentanții României, ca membri cu drepturi depline ai COPA-COGECA, precum și despre asigurarea securității alimentare a populației, în condițiile unor viitoare posibile izolări comerciale internaționale, cauzată de criza sanitară.

Președintele ANSVSA, domnul Robert Chioveanu, a insistat în comunicarea domniei sale pe măsurile de prevenție pe care le promovează inspectorii instituției și ai DSVSA-urilor din teritoriu, insistând pe acțiunile de limitare a efectelor PPA și a diminuării numărului de focare, dar și pe acțiunile de prevenție în domeniul sigurantei alimentare.

La rândul său, domnul Eduardt Cozminschi-Președinte al ANPC, a prezentat pe larg activitatea instituției, punând accentul pe necesitatea colaborării tuturor actorilor din piață: fermieri, procesatori, comercianți, autorități de control, pentru respectarea tuturor normelor în vigoare, în relatia cu consumatorii.

Cel care a încheiat seria comunicărilor din ședința generală din ziua de 6 octombrie a fost domnul Adrian Pintea-Director al APIA. Domnia sa a detaliat pe marginea programelor de finanțare destinate fermierilor, prezentînd și principalele Măsuri pe care se va pune accentul în viitor.

Dialoguri intense, final de succes

Ultimele două puncte din program au fost sesiunea ”Liber la cuvânt” și ”Forum retail”. Devenită o tradiție, prezența domnului Paul Anghel-Director General al ANPC, în cadrul sesiunii ”Liber la cuvânt” a generat un dialog intens cu participanții din sală, tema fiind, desigur, acțiunile de control ale inspectorilor ANPC, domnul Anghel insistând pe necesitatea intensificării controalelor tematice.

Opinia domniei sale a fost susținută și de domnii Robert Chioveanu și George Bădescu, aceia care au avut intervenții deosebit de inspirate din sală, precum și de domnul David Todoran-General Manager Mirdatod, care a cerut și dânsul intensificarea acțiunilor de control, inclusiv pe partea produselor alimentare provenite din comerțul intracomunitar sau din import, pentru diminuarea concurenței neloiale.

Ultimul punct din program a fost ”Forum retail”. De această dată, atât momentul cât și întreaga manifestare, s-au bucurat de Parteneriatul cu AMRCR și de participarea reprezentanților unor mari lanuri de magazine: Kaufland, Carrefour, Metro, Lidl, cora România și Selgros Cash & Carry România.

Însă, acela care a venit în fața asistenței a fost domnul George Bădescu-Director Executiv al AMRCR. Domnia sa a evidențiat efortul extraordinar pe care hipermarket-urile l-au făcut încă dinaintea decretării Stării de Urgență, determinată de criza sanitară, dar, mai ales, de solidaritatea de care au dat dovadă furnizorii de alimente, comercianții dar și reprezentanții autorităților statului, pentru a asigura fluxul de aprovizionare a populației cu produse alimentare. Totodată, domnul Bădescu a vorbit despre modificarea profilului consumatorului român și despre modificarea paradigmei în abordarea comerțului alimentar.

Secțiunea Expo și Parteneri

Cum era și de așteptat, în acest an, secțiunea Expo a avut o dimensiune restrânsă, din cauza restricțiilor de participare impuse de board-urile unor companii dar și de dificultățile enorme generate de organizarea standurilor și, mai ales, a asigurării cu personal a fiecărui stand. Chiar și așa, însă, în zona B2B au expus companiile Testo-România, Comagrimpex B&B, Agricola Bacău, EcoAktiv Agro, Biotrend Plus, Fotometric Instruments și Mirdatod.

Cât privește partenerii evenimentului, ediția din acest an a reușit să reunească parte a elitei din domeniu, aceștia fiind:

PARTENER PLATINUM: Kaufland România

PARTENERI GOLD: Smithfield Food România, Testo România

PARTENERI SILVER: Agricola SA Bacău, Biocomp, EcoActiv Agro

PARTENERI RETAIL: AMRCR, Carrefour, cora România, Lidl, Metro AG,   Selgros Cash & Carry România

PARTENERI: Biotrend Plus, Comagrimpex B&B, CMC Grup Brocker de Asigurare, Fotometric Instruments, Frigo Consult Tehnic AB, Mirdatod,   Zimbria

Cuvântul de ordine al ediției: Solidaritatea

Cum spuneam în introducere, organizarea ediției din acest a a Expo-Conferinței Internaționale Meat.Milk a fost deosebit de dificilă. Cu toate acestea, dar ținând cont și de criza sanitară care evoluează în România și în lume, participarea a fost peste așteptări. Ca dovadă, atâta vreme cât normele de prevenție sanitară au limitat accesul în interior la doar 50 de persoane, restul participanților au putut urmări desfășurarea lucrărilor pe monitoarele din restaurantele hotelului Alpin, profitând din plin de transmisiunea live asigurată de Partenerul Media, postul de televiziune Agro TV, precum și pe paginile Facebook Meat.Milk; o parte dintre oaspeți au inițiat dialoguri de afaceri în spațiile special amenajate.

Legat de transmisiunile TV, să spunem că audiența a fost cât se poate de ridicată, totalul telespectatorilor trecând de 35.000, iar numărul vizualizărilor online depășind în cele două zile cifra de 7.000.

Mai mult, audiența a fost crescută și datorită interviurilor realizate la standurile companiilor expozante, și transmise în direct de Agro TV, dar și de cele două emisiuni de seară, ”Agricultura la raport”, realizată de jurnalistul Ovidiu Ghinea, de la același post de televiziune, de fiecare dată făcându-se un rezumat al zilei.

Se poate spune, așadar, că și această ediție a Expo-Conferinței Internaționale Meat.Milk a fost un succes deosebit, lucru evidențiat de marea majoritate a celor prezenți, aceia care au felicitat echipa infoGROUP pentru că, în ciuda tuturor dificultăților și chiar a unor impedimente, să le numim, ”artificiale”, pe care au fost nevoiți să le depășească, au reușit să asigure continuitatea celei mai importane manifestări din calendarul de profil din România.

Cât despre oaspeții din acest an, cu toții au subliniat necesitatea solidarității tuturor actorilor din piață, inclusiv cu presa de specialitate, pentru a putea depăși uriașele obstacole ale momentului. Nu puțini au fost aceia care au afirmat că, nu prin acțiuni separate, ci, prin acțiuni comune, desigur, în condiții de piață, se poate asigura continuitatea afacerilor, indiferent de domeniu. Pentru că, doar împreună putem reconstrui România!

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2