În cursul lunii februarie, la Hotel Caro din București, s-a desfășurat Conferința IFS-Producție, Logistică, Importuri. Organizator al manifestării a fostIFS Management GmbH, Germania, prin, și cu aportul substanțial al firmei INAQ Consulting-România, conferința adresându-se brockerilor, specialiștilor care activează în domeniul logisticii, cash & carry și Industrie alimentară. Teme de un deosebit interes În cadrul Conferinței au fost prezentate Standardele IFS și s-au dezbătut teme legate de: -Folosirea unor metode eficiente şi sigure pentru alegerea furnizorilor potriviţi, în special pentru produsele de tip private label.-Asigurarea siguranţei alimentare şi a altor produse, evaluarea furnizorilor şi a proceselor de producţie.-Alegerea comercianţilor, angrosiştilor, a industriei sau a serviciilor alimentare şi a produselor de tip branded.-Încrederea în lanţul alimentar, de la producător la retailer. Principalii vorbitori la această ediție a Conferinței au fost: Constantin Savu- Director ANSVSA, Corina Crăciunescu- Billa România, Dana Negulici-Metro Cash & Carry România, Ionuț Nache- INAQ, Marek Marzec- Consultant IFS Cetral & Eastern Europe Office, Mihaela Ardeleanu- IFS Lead Auditor TUVNord România, Mihaela Sârbu- Manager SGS România SA, Dr. Nicola Rondoni- Director Siguranța Alimentului RINA Group, Raluca Florea- Manager de Certificare- SGS România SA, Stephan Tromp- Director General IFS Management Gmbh, Vlad Nicolae- Manager de Proiect Caroli Foods Group și Florin Căpățână- Director de Calitate și Dezvoltare Durabilă Carrefour. Prima parte a zilei a fost rezervată următoarelor teme de discuții: Programul pentru integritate și dezvoltare generală, Noile reglementări pentruSiguranța și Calitatea Alimentului, Cum să construiești Cultura Calității în cadrul lanțului de distribuție, Procesul de Certificare, Principalele cerințe ale standardelor IFS din punctul de vedere al comercianților, Criteriile KO în IFS Food 6 și IFS Logistic 2 și Bune practici ale industriei alimentare/Studiu de caz. Dupăamiaza a fost rezervată discuțiilor pe ateliere de lucru. Participare numeroasă, dezbateri aprinse Dintre luările de cuvânt am remarcat cele ale luiIonuț Nache (Inaq MD), Marek Marzec (Reprezentantul IFS din CEE) și Stephan Tromp (IFS MD),dar și patru puncte centrale de interes, după cum urmează: Referitor la trainerii IFS, s-a relevat importanța dezvoltării de programe de training IFS pentru România, programe care se vor efectua în București, în cursuri de două sau trei zile, obiectivul principal fiind cooperarea dintre INAQ Consulting și Academia IFS din România, cooperare care va fi stabilită contractual. Dezvoltarea programului de training IFS în România are ca grup țintă furnizori, retaileri, viitori auditori și consultanți, programul Academiei IFS fiind susținut de INAQ Consulting în limba română.Demn de subliniat este faptul că IFS va finanța trainingul inițial pentru furnizorii rețelelor de retai. Detaliind, s-a specificat că trainingul inițial va fi de o zi, acesta fiind urmat de un program adițional de 2 zile, limitat pe grupe de câte 12 cursanți. Primele traininguri trebuie programate până la finalul trimestrului 2 din 2013, fapt care ar trebui să determine retailerii să își motiveze furnizorii să se înscrie. Suplimentar, IFS și INAQ vor dezvolta un program de pregătire a consultanților profesioniști, program care va avea titlul ”Cum să implementăm corect IFS în companii?” Motivarea retailerilor devine astfel evidentă, aceștia urmând să-și invite furnizorii la cursul inițial de o zi și, apoi, la programul următor, de două zile. În acest scop, IFS va informa retailerii despre progamele cursurilor. Totodată, aceștia sunt invitați să furnizeze o listă a potențialilor retaileri și manageri ai Departamentelor de calitate ai companiilor de retail din România, dar și din celelalte țări din Comunitatea Europeană, urmând ca, mai apoi, domnul Ionuț Nache (General Manager INAQ), să stabilească întâlniri de lucru cu managerii regionali din România ai respectivelor rețele de retail. Nu mai puțin importantă s-a dovedit comunicarea care a avut ca temă colaborarea dintre IFS și INAQ Consulting pe care doresc să o dezvolte cu Camerele de Comerț ale Germaniei, Franței, Austriei și Olandei, cu scopul de a organiza traininguri examinări ale auditorilor etc.