Tehnologii

571

Companiile trebuie să se asigure că afirmațiile de pe etichete sunt fundamentate în lumina noilor directive ale UE

autor

MeetMilk.ro

distribuie

DairyReporter informează că firma de consultanță Leatherhead Food Research a avertizat că firmele de produse alimentare trebuie să acționeze acum pentru a se asigura că afirmațiile lor de durabilitate pot rezista controlului autorităților de reglementare din UE, dacă un proiect de directivă va intra în vigoare în 2024.

Eliminarea afirmațiilor nefondate

Directiva Comisiei Europene privind declarațiile ecologice are ca scop eliminarea afirmațiilor nefondate pe etichete care pot induce în eroare consumatorii, oferind o impresie falsă asupra impactului sau beneficiilor companiei asupra mediului – o practică cunoscută sub numele de „greenwashing” – din etichetele ecologice credibile și de încredere.

Leatherfood Food Research, o companie de consultanță care oferă îndrumări științifice și de reglementare industriei alimentare și băuturilor la nivel mondial, a declarat că întreprinderile care își desfășoară activitatea în UE ar trebui să acționeze acum pentru a evita potențialele daune reputației.

Între timp, operațiunilor din Marea Britanie li s-a spus că Autoritatea pentru Concurență și Piețe își aplică deja propriul Cod de revendicare ecologică și a anunțat în ianuarie 2023 că produsele de uz casnic, inclusiv alimente și băuturi, vor fi supuse controlului.

Un diferențiator profitabil

Firma de consultanță a a efectuat cercetări în Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Spania, Turcia și Marea Britanie în rândul a 10.234 de adulți pentru a evalua atitudinile consumatorilor față de afirmațiile ecologice.

Rezultatele au arătat că 37% dintre adulți au cumpărat produse alimentare din cauza afirmațiilor lor ecologice, în timp ce 34% au spus că au ales o altă marcă din cauza afirmațiilor ecologice și 30% au ales un produs care costă mai mult decât alternativele percepute ca fiind mai puțin ecologice. 

Mariko Kubo, șeful afacerilor științifice și de reglementare la consultanță, a declarat pentru DairyReporter:

„Afirmațiile ecologice sunt voluntare în Marea Britanie și UE, așa că, în unele cazuri, cea mai ușoară opțiune ar putea fi să nu faci niciun fel de afirmații ecologice până când legislația (în special în UE) este mai clar. Acolo unde se fac afirmații ecologice, acestea trebuie să fie prezentate într-o manieră specifică, precisă și fără ambiguitate, fără a fi omise informații cheie.

Dovezi științifice

„Toți operatorii din sectorul alimentar, inclusiv producătorii de produse lactate, vor avea nevoie de dovezi științifice credibile pentru a susține afirmațiile lor ecologice și ar trebui să fie pregătiți să împărtășească acest lucru într-un format clar și ușor de înțeles în cazul în care afirmația este contestată.”

„De asemenea, ar trebui să se asigure că afirmațiile sunt susținute de date validate, acolo unde este cazul. O capcană comună, în special pentru mențiunile ecologice utilizate în publicitate, dar și relevantă pentru mențiunile de pe etichete, este faptul că nu se ține cont de întregul ciclu de viață al unui produs/aliment atunci când se face declarația.

Întrebat ce se poate spune despre directiva UE, Kubo a spus: „Directiva UE este încă în formă de proiect, așa că nu știm încă cum va arăta versiunea finală. Cu toate acestea, există teme comune între UE și Regatul Unit, și anume că afirmațiile trebuie să fie clare, să nu inducă în eroare și să fie susținute cu dovezi.

Există, de asemenea, o paralelă în modificarea propusă a Directivei UE privind practicile comerciale neloiale și a Codului privind reclamațiile ecologice din Regatul Unit – caracteristicile sau beneficiile de mediu care sunt de fapt cerințe legale nu ar trebui să facă obiectul unei reclamații ecologice.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2