Stiri

133

Compania românească de retail, Zanfir, a refuzat ofertele de vânzare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Compania Zanfir, care operează mai multe supermarketuri, un bistro şi un depozit angro în zona Moldovei, a terminat anul trecut cu o cifră de afaceri de peste 100 mil. lei, ce o poziţionează în topul celor mai importanţi jucători cu acţionariat românesc din comerţul local cu dominantă alimentară.

  Pe o piaţă dominată clar de reţele străine precum Kaufland, Carre­four sau Mega Image, antre­prenorii locali continuă să deţină poziţii cheie în anu­mite zone ale ţării în contextul în care şi-au concen­trat atenţia doar pe anumite oraşe, fără a avea ambiţii naţionale. Comerţul local cu dominantă ali­men­tară, o piaţă de 16-17 mld. euro, este astăzi controlat de cele 12 reţele străine cu 1.600 de magazine de tip hipermarket, supermarket sau discount. Acestea deţin o cotă de 57% în totalul comerţului, pe când micii antre­prenori locali mai au doar 43%. Comerţul tradiţional numără însă 70.000-80.000 de chioşcuri, alimentare şi magazine de bloc.   Expansiunea agresivă a străinilor îi face pe mulţi antreprenori fie să îşi închidă businessul, fie să vândă către o reţea internaţională. Lilieana Zanfir şi soţul său, cei care au pus bazele bsuinessului Zanfir acum circa două decenii, au însă în con­tinuare planuri de expansiune, deşi recunosc că au fost reţele străine care le-au dat târcoale.   „Am fost curtaţi destul de insistent de o companie multinaţională, dar nu am ajuns la nicio înţelegere. Ei, străinii, au impresia că nu ne ştim valoarea, dar noi am angajat o firmă de specialitate care ne-a dat valoarea de piaţă şi suma la care am putea să vindem afacerea. Ştim cât valoarează exitul nostru“, a declarat Lilieana Zanfir, pentru Ziarul financiar.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2