Stiri

129

Carnea de pui un element-cheie pentru Marfrig Global Foods

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Orientarea activității  spre segmentul cărnii de pasăre ce beneficiază de perspective globale favorabile, precum și deschiderea de noi piețe pentru carnea de vită din Brazilia, sunt elementele cheie pentru strategia de expansiune a Marfrig Global Foods pentru 2015.

Pentru a realiza vanzări nete de 23-25 miliarde reali (R$) în acest an, firma braziliană Marfrig Global Foods a stabilit obiective pentru fiecare dintre cele trei întreprinderi ce o compun - Moy Park, Keystone Foods și Marfrig Beef Brazil – obiective ce au fost comunicate delegaților în prima zi a simpozionului Ziua Marfrig, ce a avut loc la Londra, Anglia,  pe 9 martie. Acțiunea urmează publicării, săptămâna trecută, a rezultatelor pentru trimestrul 4 din 2014 și pentru întregul an 2014, rezultate care au revelat faptul că grupul a atins pe întregul an venituri de 21 miliarde R$, ca urmare a cursului de schimb valutar favorabil și a creșterii exporturilor care au ”tras în sus” vânzările întreagii afaceri. Martin Secco, director executiv al Marfrig Global Foods, a declarat că grupul a atins toate obiectivele stabilite în ”Focus to Win”, document strategic elaborat pentru stabilirea obiectivelor pentru 2014, dar acesta arată că au existat mai multe oportunități ce și-au adus contribuția la dezvoltarea companiei.   Moy Park   Moy Park, care a înregistrat o creștere a veniturilor nete cu 13% în 2014, și-a realizat obiectivele de mărire a vânzărilor de carne de pasăre pe piețele din Marea Britanie și Irlanda, a explicat Janet McCollum, director executiv la Moy Park. Segmentul cărnii de pasăre  este prognozat să crească mai repede comparativ cu alte sectoare furnizoare de proteine, atingând un ritm de expansiune de aproximativ 3-4%. În Marea Britanie circa 40% din consumul de carne de pasăre este acoperit de importuri, a spus ea. Aproximativ 78% din veniturile Moy Park provin din Marea Britanie și Irlanda, care furnizează pe această piață produse proaspete, poduse gata pentru consum și produse ambalate, în timp ce 22% provin din vânzările realizate în Europa continentală, unde cele mai multe produse furnizate sunt alimentele semipreparate. Cu toate acestea McCollum a spus că pentru dezvoltarea afacerii, compania își va îndrepta atenția spre creșterea vânzărilor în Asia și Africa, în plus față de Europa, urmărindu-se ca până în 2018 să se realizeze o mărire a vânzărilor nete de + 8,5 - 10%. ”Oportunități pentru vânzarea încrucișată a unor produse există în continuare, pentru a stimula creșterea”, a adăugat ea. Afacerea a crescut, de asemenea și în ceea ce privește capacitatea de producție, urmând ca în curând să fie atins obiectivul de  cinci milioane de păsări sacrificate, pe săptămână, în acest trimestru, a spus ea.   Keystone Foods   Frank Ravndal, director executiv al Keystone Foods, a pus creșterea de 21% a veniturilor obținută în al patrulea trimestru din 2014 pe seama creșterii vânzărilor în Asia, incluzând aici și creșterea cu ritmuri de ordinul zecilor a vânzărilor de pe piața chineză. El a explicat că elementul cheie al expansiunii considerabile înregistrate a fost determinată de evoluția vânzărilor în regiunea APMEA (Asia, Pacific, Orientul Mijlociu și Africa), în ciuda unui număr de ”provocări dificile” ale anului trecut. Obiectivele companiei pentru acest an urmăresc să profite de cererea în creștere pentru carnea de pasăre, la nivel mondial, în mărirea vânzărilor în piețele sale cheie și în extindere geografică. El a spus că segmentul cărnii de pasăre a fost singurul dintre domeniile furnizoare de proteine care a crescut în SUA, în ultimii 25 de ani, și că ritmul de creștere al sectorului în țările în curs de dezvoltare este prognozat a fi dublu față de cel din piețele dezvoltate. Prin urmare, Keystone Foods urmărește creșterea greutății păsărilor - în special la două dintre fabricile sale din SUA, precum și adăugarea de noi linii de producție la instalațiile existente. Ravndal a spus delegaților că estimările pentru sectorul cărnii de pasăre sunt favorabile, exisând o mulțime de oportunități pentru continuarea creșterii vânzărilor împreună cu McDonalds - cel mai mare client al său (care constituie 60% din totalul vânzărilor), dar și împreună cu alți clienți cheie, precum Wendys, Subway și Iceland Foods. ”Avem un mix de modele axate pe piețele naționale și pe exporturile în APMEA”, a spus el, adăugând: ”Dacă Japonia își deschide din nou porțile pentru produsele chinezești, atunci ar fi o oportunitate uriașă pentru noi”. În ceea ce privește extinderea în Asia, Orientul Mijlociu este principala prioritate pentru Keystone Foods.  ”În prezent urmărim finalizarea unui joint-venture în Arabia Saudită, fiind gata să ne extindem geografic”.   Marfrig Beef Brazil   În același timp, Marfrig Beef Brazil și-a fixat ca obiectiv creșterea vânzărilor sale pe piețele internaționale cu 46%-50% până la sfârșitul anului 2015, potrivit directorului executiv al companiei, Andrew Murchie. Compania a înregistrat o creștere netă a veniturilor de 22% în al patrulea trimestru din 2014, și de aproape 14% în 2014 față de 2013. Pentru 2015 obiectivele companiei urmăresc mărirea volumelor vândute și a prețurilor medii de vânzare, creșterea numerarului, precum și maximizarea exporturilor. Firma urmărește o creștere anuală a vânzările nete cu 7-9% până în 2018. Volume mai mari ar putea fi realizat parțial prin deschiderea de noi piețe, precum și prin creșterea obținută pe piețele existente, a spus el. ”Noi credem că în primul semestru din acest an, China și Arabia Saudită își vor deschide ușile din nou pentru carnea de vită din Brazilia”, a declarat Murchie, adăugând că acestea au fost în trecut clienții buni cu comenzi regulate. În același timp, deschiderea pieței SUA ar putea duce la intrarea pe piețele vecine din Mexic si Canada. Alte oportunități includ extinderea centrelor de distribuție în partea de nord a țării, unde în prezent se lucrează cu parteneri, precum și dezvoltarea programului său genetic Marfrig +, care a fost lansat în urmă cu două luni. Murchie au declarat că îmbunătățirile pe care activitatea companiei le va cunoaște vor ajuta Brazilia în a-și crește productivitatea în domeniul cărnii de vită și greutății la sacrificare. Marfrig Global Foods urmărește să obțină o creștere de 7,5-9,5% a vânzărilor nete până în 2018 - echivalentul a aproximativ 28 miliarde R$. Compania are mai mult de 45.000 de angajați, iar produsele sale pot fi găsite în sectoarele de retail și de alimentație publică la nivel mondial în mai mult de 110 de țări.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2