Stiri

100

Carnea de pasăre, cea mai vândută în 2013

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Costurile de productie, recoltele slabe de cereale din prima parte a anului trecut, intrarea in faliment a unor ferme si pretul la raft au influentat puternic piata carnii proaspete Potrivit monitorizarilor RetailZoom, in 2013, comparativ cu 2012, categoria carne refrigerata a stagnat ca valoare a vanzarilor in lanturile internationale de retail (IKA)* (inregistrand o crestere nesemnificativa de 0,3%) si a scazut ca volum al acestora cu 9,1%, situatie cauzata de cresterea preturilor si de modificarile aparute in comportamentul de consum, se arata intr-o analiza publicata de Revista Piata. Datele RetailZoom arata ca, in IKA, atat ca volum, cat si ca valoare a vanzarilor, carnea de pui detine locul fruntas in preferintele consumatorilor. Precizam ca in categoria “altele” intra produse precum: porc+vita, organe de vita, mixuri, organe de porc, miel, oaie, rata, organe de curcan, berbecut etc. Dupa modul de prezentare a produsului, pieptul dezosat de pui si puiul grill isi adjudeca primele doua locuri in Top 5. Sortimentatia fiind extrem de dezvoltata din perspectiva modului de prezentare a carnii refrigerate, ponderea cea mai mare este detinuta de segmentul “altele” (aproximativ 70%), din care mentionam: ceafa cu/fara os, ficat, aripi, burta de vita, carne de lucru, piept cu/fara os, tacamuri de pasare, gulas, rasol etc. In totalul vanzarilor, ca valoare, marcile proprii detin, cumulat, aproape 20%.   Daca Top-ul este condus de carnea de pasare, pe locurile urmatoare, ca vanzari, se afla carnea de porc, vita, organele de pui si carnea de curcan. (Mai multe, pe www.revista-piata.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2