Stiri

100

Campanie inedita pentru etichetarea corecta a carnii de pasare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Rosa, puiul gigant care cutreieră Europa a ajuns, de ieri și în România. Simpatica mascotă a devenit faimoasă în ultima lună, când a călătorit în cele mai mari capitale europene în cadrul unei campanii menite să îi convingă pe oficialii de la Bruxelles că este nevoie de o etichetare corectă a cărnii de pui. În spatele costumului lui Rosa se află Tamsin French, o tânără fermieră  de 23 de ani care și-a propus să apere dreptul consumatorilor de a știi în ce condiții a fost produsă carnea de pui pe care o cumpără din marile magazine. „Etichetarea metodei de producţie există deja în cazul ouălor vândute în magazine. Astfel, consumatorii pot să-şi dea seama ce fel de sistem a fost utilizat la producerea ouălor cumpărate, iar producătorii au fost stimulați să renunțe la sistemele de creștere a găinilor în cuști”, declară britanica. Tamsin French și familia sa sunt producători de carne de pui, însă cresc păsările în sistem free-range, adică la sol, cu acces liber şi continuu în timpul zilei la pajişte, iar ouăle obţinute sunt inscripţionate cu cifra „1”. „Etichetarea obligatorie le-a oferit producătorilor ca mine posibilitatea de a stabili un preț corect pentru ouăle produse după anumite standarde. Aș vrea ca acest gen de etichetare să fie aplicat şi la carnea de pui, deoarece informaţiile clare şi comparabile de la punctul de desfacere sunt esențiale pentru dezvoltarea unor piețe care respectă condițiile de bunăstare a animalelor”, continuă French. www.agrointel.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2