Stiri

118

BioFach 2014: Interacțiune, Parteneriat, Globalizare, tendințe ale momentului pentru agroindustria eco

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Marti, 12 februarie, la Nuremberg, s-a deschis editia festiva cu numarul 25 a celui mai mare targ de produse eco-bio din lume. La aceasta editie, care poarta titlul "Trendul defineste dezvoltarea globala a pietei bio" participa nu mai putin de 2235 de expozanti din peste 50 de tari. In acest an, tara careia i s-a rezervat onoarea de a fi numita Tara Anului este Olanda. Bineinteles, din randul expozantilor, nu lipsesc cei din Romania, despre participarea carora va vom informa in stiri separate. Deschiderea oficiala s-a petrecut sub inaltul patronaj al Comisie Europene pentru Agricultura, si a Ministerului Agriculturii din Germania, de altfel, si institutiile care au girat organizarea acesteri editii. Inaintea deschiderii propriu-zise, domnul Adre Leu, Presedinte al IFOAM (International Organic Food Association) a facut o analiza a pietei mondiale specifice care, potrivit datelor existente, a atins in anul 2013 o cota de peste 40 de miliarde de euro. La randul sau, Dr. Felix Printz zu Lowenstein, principalul promotor al agroindustriei ecologice din Germania, a pledat inca o data in fata unui foarte numeros public prezent in Sala Congreselor de la MesseNuremberg pentru dezvoltarea glogala a sectorului si pentru dezvoltarea tehnologiilor sustenabile. Cuvantul oficial de deschidere a apartinut domnului Dr. Robert Kloos, ministrul Agriculturii din Germania. De o mai mare importanta, insa, a fost analiza pe care a prezentat-o domnul Hanni Rutzler, presedintele ZukunftsInstitut din Viena. Prezentarea acestuia a fost sustinuta in cadrul Congresului Industriei BioFood, eveniment care a inceput in aceeasi zi. Din prezentarea acestuia, ca idei principale, am retinut principalele caracteristici ale tendintelor actuale: -Asigurarea fara exceptie a calitatii si "curateniei" produselor -Industria eco-bio nu trebuie sa devina "religie", ci trebuie orientata spre cerintele consumatorilor -Serviciile adiacente (mai precis, furnizorii de tehnologii) trebuie sa asigure solutii sustenabile, iar etichetarea trebuie sa fie simplificata (lucru putin mai greu realizabil in acest moment, in care CE a solicitat tot mai multe informatii pe eticheta n.n.). -Productia eco a agriculturii trebuie sa asigure ciclul natural al culturilor. -Cooperarea inter-regionala si stabilirea de parteneriate intre actori din diferite zone geografice. -Asigurarea unei tot mai mari varietati de produse, necesitate aparuta din cauza faptului ca, in ultimii ani, s-a observat o limitare a produselor existente pe piata. Referitor la participarea companiilor romanesti, notam cu bucurie faptul ca multe dintre ele au deja pregatita agenda de intalniri, in cadrul carora, cu totii, spera sa incheie noi parteneriate, sa incheie noi contracte si, prin aceasta, sa isi dezvolte afacerile. Tot cu placere notam si faptul ca, intr-adevar, standurile firmelor romanesti nu au trecut neobservate de vizitatorii prezenti, mai ales in conditiile in care aceasta prima zi a targului a fost dedicata in principal ziaristilor acreditati. Cu toate acestea, nu putem nota, insa, ca aspect negativ, faptul ca, la fel ca de fiecare data cand romanii participa la vreun targ, si de aceasta data zona rezervata Romaniei se afla intr-un colt al Halei 4! Pentru cea de-a doua zi, la ora 11 este prevazuta o intalnire cu publicul, precum si o conferinta de presa, care vor fi sustinute de domnul Daniel Botanoiu, secretar de stat in MADR, secondat de domnul Avraham Marian Cioceanu, presedinte al asociatiei Bio Romania, dar prezent la standuri si cu firma Shalom Foods. Vom reveni cu amanunte. (Corespondenta de la Nuremberg, 12 februarie, Ilie Stoian)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2