Stiri

104

Bilanț pozitiv al firmelor românești de carne prezente la Alimentaria 2014

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Participarea companiilor romanesti din sectorul de carne la Alimentaria 2014, care si-a inchis portile in ziua de 3 aprilie la Barcelona, a insemnat un succes net. Practic, toate companiile din Romania au putut bifa la final un bilant pozitiv care, pentru fiecare in parte, se va concretiza cu noi contracte de export, fie in tara organizatoare, Spania, fie in alte tari ale Uniunii Europene. Iata cateva dintre opiniile culese in ultima zi a targului: Vlad Ciburciu-Vascar:”Pentru noi, participarea la acest targ a fost foarte importanta si nu puteam concepe sa nu participam, deoarece nu ar fi fost bine pentru imaginea noastra. Ne-am intalnit cu colaboratorii nostri din Spania si am reusit sa ne facem noi contacte”.Gabriel Muresan- Mariflor Prodcom:“Avand in vedere ca Mariflor exporta 38%-40% din productie, nu puteam lipsi de la acet targ. Mariflor exporta in Spania, Italia, Marea Britanie, Franta, iar, cu ocazia Alimentaria 2014 am reusit sa semnam si un contract foarte important pe Spania, la care am lucrat de ceva timp. In timp ce noi discutam, acum, la fabrica Mariflor, deja se proceseaza comanda pentru acest contract foarte important. Totodata, am reusit sa captam interesul, in vederea unor noi colaborari cu firme de distributie din Irlanda si Belgia. Pentru reusita acestei participari a companiilor romanesti la targ trebuie sa le multumim in mod special asociatiei din care noi facem parte, APAR.”Andrei Mudura- Andromi Com: "Pentru noi, acest targ a fost foarte important pentru inchegarea relatiilor existente cu firmele straine, precum si pentru a dezvolta noi relatii.”Maihaela Gaspar-Aaylex: ”Pentru noi, targul a fost foarte benefic. Am consolidat relatiile cu colaboratorii din Italia si Spania si am reusit sa avem si contacte noi cu firme care erau interesate de produsele noastre.” Dar, și companii precum Sergiana, Scandia, Cristim, Agricola International au insumat multe negocieri care vor insemna noi contracte de export. De exemplu, domnul Cristian Savin, Director de Export de la Scandia ne-a declarat: ”Suntem foarte multumiti, in urma participarii la acest targ. Ne-am reintalnit cu vechi parteneri dar ne-am marit portofoliul prin noi contacte care, cu siguranta, vor aduce noi contracte de export”. Unul dintre cele mai vizitate standuri a fost acela al firmei Sergiana, produsele crud-uscate convingand atat publicul, cat, mai ales, buyer-ii internationali ai unor importante retele internationale de distributie. O sinteza a celor petrecute la Barcelona ne-a oferit domnul Cristi Tanase, Director Executiv APAR: "Chiar daca am intampinat multe dificultati in ducerea pana la capat a acestei participari, pana la urma am reusit sa asiguram o participare a Romaniei la targ cu firmele cele mai reprezentative ale sectorului de carne din Romania. Si acestea sunt firmele care, intr-adevar, exporta si sunt interesate de imaginea lor afara, de aceea participa de fiecare data la targurile internationale. Inainte sa participam am fost contactati de firme de distributie din strainatate care ne spuneau ca sunt interesate de firme din Romania, dar ca nu puteau incheia colaborari si contracte cu ele pana nu vedeau ca acestea participa de cel putin 3 ori la tragurile international, astfel aceste firme de distributie putandu-se baza ca eventualii parteneri romani au capacitatea necesara de a asigura un flux intensiv de produse la export si ca sunt serioase. Daca o firma din Romania participa la un asemenea targ, si la urmatorul se retrage, atunci imaginea acesteia la export nu mai este aceeasi, iar firmele de distributie nu le considera demne de incredere." Cu toate acestea, insa, ramane regretul ca, din cauza unor probleme de organizare intampinate in tara, din cele peste 50 de companii romanesti care si-au anuntat prezenta, la targul de la Barcelona nu au participat decat 20. Insa, acestea au probat principiul ca, uneori, mai putin inseamna mai bun si mai bine. Speram, insa, ca, in viitor, prezenta romanilor la targurile de profil sa fie din ce in ce mai consistenta, exportul reprezentand una dintre sansele principale ale succesului unei afaceri. (Nicoleta Trifu, Elena Radu-Barcelona)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2