144

ASF admite Albalact la tranzacționare pe piața BVB

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Autoritatea de Supraveghere Financiară a aprobat, prin Decizia nr.944 din 20.05.2015, prospectul întocmit în vederea admiterii acțiunilor companiei Albalact la tranzacționare pe piața reglementată administrată de Bursa de Valori București.

  Albalact a făcut demersurile din luna februarie a acestui an pentru transferul pe cea mai importantă piață de capital, după promulgarea Legii 151/2014 privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ, care va fi desființată până în luna octombrie. Albalact vine pe piața principală a BVB cu o cifră de afaceri de 474.909.116 lei în 2014 - mai mare cu 12% decât în anul precedent - și cu un obiectiv de creștere cu 7% a afacerilor în 2015, până la 508.559.792 lei. Compania și-a bugetat un profit operaţional (EBITDA) de 31 milioane lei pentru anul 2015, arată raportul financiar individual pe anul 2014 aprobat în Adunarea Generală a Acționarilor din luna aprilie 2015.   Albalact este cel mai mare procesator român de lactate. În fiecare an, compania a investit pentru a-și dezvolta portofoliul și a inovat atât în brand-uri și produse, cît și în ambalaje urmând o strategie adaptată realist la nevoile și evoluția pieței. Albalact tocmai a lansat, luna aceasta, noua gamă de iaurturi Zuzu Bifidus care include opt sortimente de iaurt ce conțin o combinație de culturi lactice vii (bifidobacterium si lactobacillus acidophilus), pentru o alimentație sănătoasă. Noua gamă Zuzu Bifidus vine cu o rețetă care ajută la păstrarea echilibrului digestiv, cu combinații răcoritoare de fructe, mixuri unice în gama iaurt cu cereale și un ambalaj foarte practic pentru sortimentele de băut.   Cea mai mare inovație recentă a companiei Albalact este bidonul de plastic cu mâner, lansat în 2014 sub brand-ul Zuzu, în premieră pentru România. Ambalajul modern și foarte practic a venit și cu gramaje noi, care nu au existat până acum în piață laptelui – 1,8 litri pentru familii și consumatorii de volum și 0,5 litri pentru consumul de impuls. Proiectul a adus companiei Albalact o creștere cu 20% a cotei de piață în categoria lapte. În 2014, Albalact a finalizat investiții de aproximativ 8 milioane de euro pentru modernizarea și extinderea capacității de producție a fabricii de la Oiejdea, din județul Alba. Investițiile au fost gândite să susțină creșterea companiei în următorii ani și să-i consolideze poziția pe mai multe segmente de piață. Albalact este lider cu brand-ul Zuzu în piața de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat) încă din anul 2008. Albalact mai este lider de piață pe segmentul untului de masă și pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din țară, iar cu brand-ul Rarăul și gama de brânză proaspătă de vaci compania a urcat pe locul 2 în această categorie. Albalact are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele 5 brand-uri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. Compania deține 99,01% din acțiunile societății Rarăul din Câmpulung Moldovenesc.   Subliniem că Albalact este Partener al Expo-Conferinței Internaționale Meat & Milk 2015, acolo unde, în cadrul Secțiunii EXPO, își va prezenta ultimele noutăți.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2