Stiri

138

AMRCR: 83,6 % dintre români cumpără din hipermarket

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Supermarketurile, hypermarketurile și discounterii sunt locurile preferate pentru cumpărături în cazul a 83,6% dintre români. Un procent mai mic, de 65,2% dintre români, se aprovizionează și de la magazinele de cartier, iar 45,2% și din piețele agro-alimentare, reiese dintr-un studiu realizat de INSCOP la comanda AMRCR.

  Studiul a fost realizat în perioada 27 august – 7 septembrie 2015 și utilizează ”supermarketul” ca termen generic pentru marile magazine, indiferent de structură (hypermarket, cash&carry, supermarket, magazine de discount).   Prețul continuă să fie elementul cel mai important în alegerea locului pentru cumpărături (75,2%), în timp ce pentru un procent semnificativ, de 65,1% dintre români, criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanța față de locuință. Cei mai mulți respondenți (64,9%) consideră că supermakerturile îi ajută să economisească, în timp ce 22,8% dintre ei cred că îi sărăcesc, iar 12,3% dintre români nu răspund sau nu știu.   Potrivit sondajului, majoritatea românilor (71,5%) sunt de părere că supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât piețele iar 84,1% spun că în supermarketuri se găsesc mai multe produse la prețuri reduse decât în alte magazine. Două treimi din români cred că produsele românești sunt mai bune decât cele străine. Un procent de 65,9% dintre respondenți cred că produsele alimentare românești sunt mai bune calitativ decât cele străine, 27% sunt de părere că acestea sunt comparabile calitativ, în timp ce doar 4,6% spun că cele românești sunt mai proaste. Aproape patru din zece români spun că produsele alimentare românești sunt la fel de scumpe ca cele străine, iar 28,8% consideră că produsele autohtone sunt chiar mai scumpe.   Conform sondajului, 44,3% sunt de părere că supermarketurile ajută producătorii locali, în timp ce 41,5% cred că nu îi ajută iar 14,3% nu au încă o părere. De remarcat că românii au păreri diferite despre ceea ce înseamnă „produs românesc”. Astfel, 36% spun că produs românesc este cel făcut după o rețetă românească, 26,6% spun că orice produs care se fabrică în România, indiferent de originea ingredientelor, de nume și de brand, 21,6% consideră că produsul românesc este cel tradițional iar pentru 12,9%, produsul românesc este cel care are un nume românesc.   „Studiul INSCOP confirmă preocuparea membrilor AMRCR de a răspunde într-o măsură cât mai mare așteptărilor consumatorilor de pe piața românească, de altfel una foarte competitivă și exigentă.  Misiunea noastră este să oferim clienților produse și servicii de calitate, la cele mai bune prețuri din piață. În egală măsură, este limpede că activitatea noastră, a retailerilor, este perfectibilă iar sondajul ne-a semnalat unde este necesar să reevaluăm strategiile. Ne dorim să ne consolidăm poziția de lider în opțiunile de cumpărături ale consumatorilor”, a spus, într-un comunicat, Delia Nica, Director Executiv al AMRCR.   Potrivit studiului, 45,6% dintre respondenți spun că reducerea TVA la alimente  s-a reflectat în scăderea prețurilor în supermarketuri, în timp ce doar 26,1% sunt de părere că  micile magazine au redus prețurile din același motiv. Studiul a fost realizat prin intervievarea la domiciliu a 1.220 de persoane, eroarea fiind de ± 2,8%. AMRCR are în acest moment următorii membri: Artima, Auchan, Billa, Brico-Depot, Carrefour, Cora, Dedeman, Domo Retail, Hornbach, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny Market, Praktiker, Profi și Selgros. AMRCR este reprezentanta României la Eurocommerce și membră a Confederației Patronale „Concordia”, notează Magazin Progresiv.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2