Stiri

125

În 2015, Lidl va intra în mediul rural

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Retailerul german Lidl va intra anul viitor în mediul rural, fiind astfel primul discounter care atacă un segment de piaţă care de abia începe să fie explorat. Retailerul, care a ajuns deja la o reţea de peste 180 de magazine, a achiziţionat un teren şi a depus actele pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie  a unui magazin în comuna Floreşti, din judeţul Cluj, o comunitate cu aproximativ 28.000 de locuitori.

"Astăzi (luni, 10 noiembrie n.red), Lidl a depus o cerere în vedearea obţinerii autorizaţiei de demolare a unor clădiri vechi şi o cerere pentru emiterea certificatului de urbanism pentru demararea lucrărilor de construcţie", a declarat pentru Economica.net Şulea Horia-Petru, primarul comunei. Magazinul va fi situat pe bd Eroilor, în apropierea unei unităţi Profi, singurul retailer de supermarketuri care a intrat deja pe plan local cu 2 unităţi. De asemenea, în localitate se va mai deschide un Carrefour Market şi operează deja o unitate cash&carry operată de nemţii de la Metro. De altfel, retailerul se pare că a răspuns unei nevoi exprimate online de către locuitori din Floreşti. Aceştia au creat o petiţie virtuală semnată de 663 de persoane. "Eu nu cred că vor deschide aici pentru că s-a făcut o petiţie online. Ştiţi cum este, o grămadă de semnături cu nickname-uri. Este vorba despre un potenţial mare pe piaţă. Comuna face parte din zona metropolitană  a Clujului are 34-35.000 de locuitori, dintre care doar 28.000 sunt stabili", susţine primarul Floreştiului, potrivit căruia foarte mulţi locuitori sunt "navetişti de dimineaţă", pentru că lucrează în Cluj. În ceea ce priveşte puterea de cumpărare din zonă, edilul susţine că în localitate operează 1.500 de firme şi sunt 12-12.500 de locuri de muncă. " Aici, media de vârstă este de 35 de ani, populaţia este eterogenă, sunt în general oameni care au făcut facultatea la Cluj şi s-au stabilit aici. Sunt foarte mulţi veniţi din Moldova, din nordul Bistriţei, Maramureş, Sălaj sau Satu Mare. Numai anul tercut am avut peste 500 de nou născuţi, iar anul acesta suntem deja la a 250-a căsătorie", explică edilul. Comunităţile semi-rurale au devenit în ultima parte a acestui an ţintă pentru marile lanţuri de retail, care au inventat chiar formate special adaptate clienţilor din mediul rural. Au dat starul francezii de la Carrefour, care au inaugurat în franciză 7 magazine Contact, iar Profi, reţeaua de supermarketuri operate de fondul de investiţii polonez Enterprise Investors, a inaugurat recent, la  Azuga, un magazin pilot care s-ar putea tranforma într-un Loco-conceptul gândit de polonezi pentru localităţile de mai mici dimensiuni, urbane şi rurale.(Mai multe, pe www.economica.net)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2