Stiri

110

În 2013, vânzările Agricola au crescut cu 8%

autor

MeetMilk.ro

distribuie

(Comunicat) Vânzările la carnea de pasăre ale companiei AGRICOLA Bacău au crescut în valoare, în 2013, cu 8% față de anul precedent. Cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2013 este de aproximativ 363,59 mil. lei (circa 82 mil. euro). „Performanţa economică a companiilor din industrie a fost serios afectată de decalajul mare între preţurile foarte ridicate la resursele de bază din prima parte a anului trecut și prețul la raft al cărnii de pasăre. În a doua parte a anului, după o recoltă record la cereale, lucrurile s-au reglat astfel încât, la finalul acestuia vânzările AGRICOLA de carne de pui au crescut efectiv cu 7% în volum în 2013 (34.724 tone) faţă de anul precedent, respectiv cu 8% în valoare – un preț mediu mai mare cu aproape un procent obținut în principal din mixul de produse comercializate. Rezultatul continuă trendul crescător pe care AGRICOLA îl menține în ultimii 5 ani – vorbim de o dublare a vânzărilor în acest interval - în contextul în care piața cărnii de pasăre este aproximativ constantă. În anul 2013, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Exporturile s-au diminuat cu aproximativ 30% față de anul trecut (circa 12% din producţia de carne) deoarece ne-am concentrat mai mult pe piața internă, în special în zona retailului tradițional, unde livrăm astăzi 34% din producția de carne, față de 22% anul trecut. ” – a declarat Grigore Horoi, preşedintele Agricola Bacău. Estimările arată o cotă de piaţă de 16% pentru Agricola în 2013, iar pentru anul în curs obiectivul este creșterea cu încă un procent. Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în 2013 o cifră totală de afaceri de 590,468 mil. lei (aprox. 133 mil. euro), similară celei din anul precedent, ca urmare a diminuării cifrei de afaceri la ouă consum, din cauza scăderii prețurilor, respectiv a cifrei de afaceri din business-ul cu nutrețuri combinate pentru rumegătoare produse la firma mixtă româno-franceză GA – Nutriție Animală, unde AGRICOLA deține 49% din acțiuni. În acest caz a fost vorba de o politică de vânzări orientată către gestionarea mai bună a încasărilor din creanțe. La toate celelalte categorii de produse AGRICOLA a înregistrat creșteri. Astfel, la categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA, companie din cadrul Grupului de firme Agricola), valoarea totală a vânzărilor a fost cu 7,5% mai mare decât în 2012, în condițiile în care această piață a continuat să se contracte (- 32% în ultimii patru ani).. De remarcat sunt rezultatele - pentru al cincilea an consecutiv – obținute de salamurile crud-uscateAGRICOLA, care au înregistrat anul trecut o creștere valorică a vânzărilor de  aproape 12%. „Ne consolidăm poziția de lideri de piață în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 14% din total segment. De asemenea,sortimentul nostru cel mai de preț- Salamul de Sibiu AGRICOLA - a înregistrat pe parcursul anului tyrecut o cotă de piață medie valorică de 53%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piața internă. Anul trecut am vândut cu 9% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2012, în condițiile în care piața a înregistrat pentru prima dată o scădere și la acest segment ”, a precizat Grigore Horoi. Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola Bacău ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, si-a menţinut anul trecut, cumulat, o cotă de piaţă de 19% şi poziţia de lider în categorie. Astfel, în 2013, faţă de anul precedent vânzările de semipreparate și produse ready te eatau crescut cu 4% în valoare, în condițiile menținerii volumelor comercializate. La ouă consum, produse de Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o diminuare a prețului mediu de vânzare de apoape 21% față de anul 2012. Creșterea cu aproape 14% a bucăţilor vândute în 2013 (59,534 mil. buc.) a condus la o diminuare cu doar 10% a cifrei de afaceri. Vorbim în continuare de perioade dificile pentru producători, de necorelări juste între prețurile resurselor în aceste industrii și prețul de raft al cărnii, produselor din carne și ouălor pentru consum. Prețurile acestor produse în țările UE continuă să fie mai mari cu 35 – 60% în condițiile unor costuri similare cu ale noastre. Suntem hotărâți să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani. Avem în continuare obiective de creștere. Pentru anul 2014 ne-am fixat o creștere cu 5% a vânzărilor de carne de pasăre, de 6% la mezeluri și de 7% la semipreparate și produse ready-meal. Ne îndreptăm atenția către creșterea profitabilității, în special prin selecția riguroasă a portofoliului de produse și rentabilizarea raftului, însă investim în continuare în diferențiere, astfel încât anul acesta vom lansa pe piață produse noi, inovatoare, care să consolideze valoarea brandului AGRICOLA, a încheiat președintele Grigore Horoi.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2