Stiri

117

11 agenții de publicitate, amendate cu 3,2 milioane de euro!

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Consiliul Concurenţei a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri, informează Pagina de Media. Autoritatea de concurenţă a constatat că cele 11 companii au participat la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agenţiilor media concurente. Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: „Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă.” În prezent, Consiliul Concurenţei colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România,pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora. Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt:

  • B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)
  • Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)
  • Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)

Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)

  • Mediacom Romania S.R.L.:1.328.727 lei (296.280 euro) • Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro) • Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro) • Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro) • United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)
  • Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)
  • Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)

Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti. În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro  Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.” La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitațiipentru atribuirea conturilor de publicitate”. Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media. (Mai multe, pe www.paginademedia.ro)

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2